МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВОЛНОВАСЬКОЇ РДА

 

 

Схвалено

Рішенням педагогічної ради школи

Протокол № ….. від …………………

 

Голова педагогічної ради

………………………… А.І. Лещенко

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

БЛАГОДАТНЕНСЬКОЇ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

І-ІІ СТУПЕНІВ
ВОЛНОВАСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
2018 - 2023

 

 

  

 

 Освітня програма вводиться в дію з 01.09.2018р.

 

 

 

 

 

2018

РОЗДІЛ І 

ПРИЗНАЧЕННЯ ШКОЛИ ТА ЗАСІБ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ

Найважливіше завдання сучасної школи – розвивати творчі здібності учнів, допомагати їм реалізовувати свої таланти. Всебічний і гармонійний розвиток особистості передбачає єдність її освіченості, вихованості, загального розвитку. Виходячи з завдань сучасної школи, процес навчання покликаний забезпечувати три функції – освітню, виховну, розвиваючу.

Навчання має комплексний вплив на особистість, незважаючи на те, що освітня функція найбільш специфічна для даного процесу. Сама освіта передбачає формування не лише знань і умінь, але й певних якостей, світогляду, ідейності, моральності особистості та ін. Умовне виділення освітньої, виховної і розвиваючої функції є корисним у практичній діяльності вчителя, особливо при плануванні завдань навчання.

Освітня функція передбачає, в першу чергу, засвоєння наукових знань, формування спеціальних і загально-навчальних умінь і навичок. Наукові знання передбачають факти, поняття, закони, закономірності, теорії, узагальнену картину світу. У відповідності з освітньою функцією вони повинні стати надбанням особистості, ввійти в структуру її досвіду. Найповніша реалізація цієї функції повинна забезпечити повноту, систематичність і усвідомленість знань, їх міцність і дієвість. Це вимагає такої організації процесу навчання, щоб із змісту навчального предмета, що відображає відповідну галузь наукового знання, не випадали елементи, які є важливими для розуміння основних ідей і суттєвих причинно-наслідкових зв’язків, щоб у загальній системі знань не утворювалося пустот. Знання повинні бути належним чином впорядковані, набуваючи все більшої стрункості й логічної впорядкованості, щоб нові знання випливали з раніше засвоєних і прокладали шлях до наступних знань.

Конкретним результатом реалізації освітньої функції є дієвість знань, що виражається в свідомому оперуванні ними, у здатності мобілізувати попередні знання для отримання нових, а також сформованість найважливіших як спеціальних, так і загально-навчальних умінь і навичок.

Спеціальні уміння і навички – це специфічні для певного навчального предмета і галузі науки практичні уміння й навички. Наприклад, з фізики і хімії – це розв’язування задач, проведення лабораторних дослідів, показ демонстрацій, здійснення дослідницьких робіт. З географії – робота з картою, географічні вимірювання, орієнтування за допомогою компасу та інших приладів. З математики – розв’язування задач, робота з обчислювальними машинами різних типів, з моделями та ін. З природознавства і біології – робота з гербаріями, муляжами, колекціями, препаратами, мікроскопами.

Крім спеціальних умінь і навичок у процесі навчання учні оволодівають загально-навчальними уміннями і навичками, які мають відношення до всіх предметів, наприклад, навичками роботи з книгами, довідниками, читання й письма, бібліографічним апаратом, раціональної організації домашньої праці, дотримання режиму дня тощо.

Процес навчання поряд з освітньою реалізує й виховну функцію, формуючи в учнів світогляд, моральні, трудові, естетичні, етичні уявлення, погляди, переконання, способи відповідної поведінки і діяльності в суспільстві, систему ідеалів, відношень, потреб, фізичну культуру, тобто сукупність якостей особистості. Об’єктивно навчання не може не виховувати певних поглядів, переконань, відношень, якостей особистості. Формування особистості взагалі неможливо без засвоєння системи моральних та інших понять, норм і вимог.

Між освітою і вихованням існує не однобічний зв’язок: від навчання до виховання. Процес виховання при правильній організації негайно виявляє благодатний вплив на навчання, оскільки виховання дисциплінованості, організованості, суспільної активності та інших якостей створює передумови для більш активного й успішного навчання. Власне, без належної вихованості учнів ефективний процес навчання неможливий.

Таким чином, головне завдання педагогічного колективу Благодатненської ЗОШ І-ІІ ступенів – у повній мірі реалізувати та гармонійно поєднати реалізацію всіх аспектів у навчанні:

         системою уроків, які передбачають завдання освіти, виховання і розвитку учнів;

         змістом діяльності учителя і учнів, який забезпечував би реалізацію всіх трьох видів завдань;

         різноманітністю методів, форм і засобів навчання;

         в процесі контролю і самоконтролю навчання і при аналізі його результатів, причому одночасно оцінюється якість реалізації всіх функцій, а не однієї з них.

Сукупність цих вимог при побудові процесу навчання підносить його на якісно новий рівень, при якому комплексно реалізуються завдання, що стоять перед школою.

 

РОЗДІЛ ІІ 

ОПИС «МОДЕЛІ» ВИПУСКНИКА ШКОЛИ

Випускник Благодатненської ЗОШ І-ІІ ступенів – це людина освічена, що самостійно здобуває знання, готова до прийняття морально виправданих рішень. Отже, сучасний випускник вміє усвідомлювати різноманіття життєвих цінностей (свобода, співпраця, повага іншої особистості), особисту самоцінність. Вміє здійснювати вибір: жити й працювати в різновіковому колективі. Здатний планувати своє життя у відповідності з метою, приймати рішення. Має життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з приладами, з комп’ютером.

Основні характерологічні орієнтири особистості випускника – вільна, соціалізована особистість. Особистість, що має високий рівень самосвідомості, громадянськості та самодисципліни. Така, що поважає себе, усвідомлює свою цінність та цінність іншої особистості, здатна нести відповідальність перед собою та суспільством. Гуманна особистість – проявляє милосердя, доброту, здатність до співпереживання, терпимість і доброзичливість. Готова надати допомогу, прагне до миру й розуміє цінність людського життя. Духовна особистість має потребу до пізнання й самопізнання, рефлексії, має потребу в красі й спілкуванні. Творча особистість – наділена розвинутими здібностями, знаннями, вміннями, навичками, розвинутим інтелектом. Практична особистість – знає основи комп’ютерної грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, гарні манери, знає й поважає. Це людина, яка є прихильником здорового способу життя.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів початкової школи. Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Таким чином, педагогічний колектив Благодатненської ЗОШ І-ІІ ступенів повинен виховувати випускника, який здатний до самовизначення й самореалізації.

 

Розділ ІІІ 

Цілі та задачі освітнього процесу школи

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів «Фізична культура» та «Основи здоров’я», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових освітніх програм.

За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів дозволяється враховувати результати їх навчання з відповідних предметів (музика, фізична культура та ін.) у позашкільних закладах.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів. формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки, інтегровані уроки, проблемні уроки, відео-уроки, навчально-практичні заняття. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

 

Ключові компетентності

 

1.       Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ - у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

2.    Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

3.     Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

4.    Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

5.     Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

6.     Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

7.     Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

8.     Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

9.     Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

10.   Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

 

Наскрізні лінії

 

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» - це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливість сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

2.   Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

3.   Завданням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.


 

ІV. Перелік навчальних програм

Вивчення предметів здійснюватиметься за чинними програмами відповідно до переліку програм, підручників та посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах.

І ступінь

 

1 клас

Предмет

Програма

Українська мова

 Математика

Англійська мова

«Я досліджую світ»

«Мистецтво»

«Фізична культура»

Типова освітня програма початкової освіти (автор Р.Шиян)

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти»

 


 


2 клас

 

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Математика

Природознавство

Я у світі Інформатика

Трудове навчання

Англійська мова

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Фізична культура

Основи здоров’я

Навчальні програми для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050. Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1­4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»


3 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

 Математика

Природознавство

Я у світі

 Інформатика

Трудове навчання

 Англійська мова

 Мистецтво

Фізична культура

 Основи здоров’я

 

Навчальні програми для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050.Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1­4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

 

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Математика

Природознавство

 Я у світі

Інформатика

Трудове навчання

 Англійська мова

 Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Фізична культура

 Основи здоров’я

Навчальні програми для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050.Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

444 клас

 

ІІ ступінь

 

5 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Українська література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 Математика

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

 


         Французька мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

Зарубіжна література

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Природознавство

Програма з природознавства для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас 2017 рік (наказ МОН України від 07.06. 2017 №804)

Історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Образотворче мистецтво Музичне мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

 

   6 клас

 

Предмет

Програма

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Українська література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Математика

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

 

 

 

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

         Французька мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

Біологія

 

 

 

 

Ф

 

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

 

 

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017№804

 

трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів.5-9 класи»(оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоров’я -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

 

7 клас

 

Предмет

Програма

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Українська література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

         Французька мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

 

 

 

                                                                                                                                           

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів.5-9 класи»(оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоров’я -К.: Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Образотворче мистецтво Музичне мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 


8 клас

 

Предмет

Програма

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Українська література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 


 

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

         Французька мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів.5-9 класи»(оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017№804

 


 

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

 

9 клас

 

Предмет

Програма

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Українська література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

 

 

 

 

 

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

         Французька мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

 

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 р. №804

 

Правознавство

Правознавство. Практичний курс. 9 клас. (авт. Ремех Т.О., Пометун О.І.). Програма, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804

 


 

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоров’я -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

 


 

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

 

 

Розділ V 

Навчальний план та його обґрунтування

Організація освітньої діяльності в закладі загальної середньої освіти у 2018-2019 навчальному році буде здійснюватися відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1 класах), Державного стандарту загальної початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 (у 2-4-х класах). Державних стандартів базової та повної загальної середньої освіти, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 №24 та від 23.11.2011 №1392, Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63, а також за Типовими освітніми програмами, розробленими на їх основі та затвердженими наказами МОН від № 405, від 20.04.2018 № 406, від 20.04.2018 № 407, від 20.04.2018 № 408.

Робочий навчальний план на 2018-2019 навчальний рік є невід’ємною частиною освітньої програми закладу та складається :

для 1-х класів - за вимогами Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (додаток 2), за Типовою освітньою програмою розробленою під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженою наказом МОН України від 21.03.2018 № 268;

для 2-4 класів - за вимогами Державного стандарту загальної початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011, за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 р. № 407 (за таблицею 2);

для 5 класу - за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 р. № 405 ( за таблицею 1);

для 6-9 класів - за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 р. № 405 (за таблицею 12).

 

Навчання учнів з особливими освітніми потребами

 

Учні з особливими освітніми потребами, здобувають освіту в закладі загальної середньої освіти за індивідуальними робочими навчальними планами.

У робочому навчальному плані враховано основні вимоги Концепції розвитку інклюзивної освіти, Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 р. № 8, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.02.2016 р. за № 184/28314 та Державного стандарту загальної середньої освіти.

Індивідуальні робочі навчальні плани для учнів, які навчаються за індивідуальною формою навчання, складені за Типовою освітньою програмою спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженою наказом МОН України від 12.06.2018р. № 627 (таблиця 5; 18).

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4 класах - 40 хвилин, у 5-9 класах - 45 хвилин.

Навчальний план включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій виділено додаткові години на предмети, додаткові години на поглиблене вивчення англійської мови, передбачено додатковий час на навчальні курси за вибором, факультативи.

Вибір предметів варіативної складової, курсів за вибором та факультативів відповідає інтересам і бажанню дітей та батьків учнів. Для вивчення курсів за вибором є письмова згода батьків. Враховано кадрове забезпечення, навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності. Детальний розподіл годин варіативної складової окреслено у навчальному плані (додаток до освітньої програми закладу).

 

 

 

Відділ освіти Волноваської райдержадміністрації

Благодатненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Волноваської районної ради Донецької області

 

 

 

 

 

          Програма розвитку 

навчального закладу

на 2016-2020 роки

 

 

Схвалено на загальних зборах

трудового колективу

протокол №1 від 04.01.2016 року

 

 

Благодатне, 2016

 

 

 


ЗМІСТ

 

1

Вступ

2

2

Мета діяльності школи

6

3

Основні шляхи реалізації програми стратегічного розвитку закладу

8

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проекти розвитку закладу освіти:

Проект «Вчимося бути здоровими»

Проект «Скоро в школу»

Проект «Дай руку першокласнику»

Проект «Я обираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі»

Проект «Обдарована дитина»

Проект «Інновації в сучасній школі»

Проект «Інформаційно-навчальне середовище»

Проект «Заклад - сім'я – громадськість»

Проект «Юні господарі селища»

Проект «Селищу – сучасну школу»

10

5

Управління закладом

11

6

 Перспективний план проходження курсової  перепідготовки  педагогічних працівників

12

7

Перспективний графік атестації педагогічних працівників

13

8

Перспективний план вивчення Державного стандарту освіти з предметів навчального плану

14

9

Перспективний план вивчення педагогічного досвіду  

15

10

Розвиток навчально-матеріальної бази

16

 

 ВСТУП

 

Благодатненська  загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області – заклад рівних можливостей для  отримання того рівня освіти, який відповідає здібностям та індивідуальним  особливостям учнів. Це освітній заклад, ядром якого є концептуальні змістові й технологічні засади розвитку життєвих компетентностей дитини, освоєння нею технології вирішення життєвих досягнень і професійних проблем на основі внутрішнього потенціалу, інтеграції її в демократичне суспільство з ринковою економікою.

Заклад створює сприятливі умови для самовираження особистості учня через різні види діяльності, розкриття позитивних природних схильностей, здібностей і обдарувань. Це потребує пріоритетної уваги до навчального змісту й методик, які формують світогляд, ціннісні орієнтації, розвивають уміння самостійно вчитися, критично мислити, користуватися комп’ютером.

Учні шанують українські культурно-історичні традиції, народні святині, історію та культуру інших народів. Саме культура відкриває широкий погляд на дійсність, здатність встановлювати зв’язки між різними сферами пізнання та духовного досвіду, допомагає цілісності сприймання та гармонійності світовідчуття, ясному органічному уявленню про ієрархію духовних цінностей – історичних, сучасних і вічних. Тому Благодатненська ЗОШ І-ІІ ступенів буде розвиватися як Школа Духовної Культури:

     Інтелектуальна культура, художньо-естетична культура

     Моральна культура

     Емоційна культура, культура  спілкування

     Родинно-побутова культура, національна культура

     Правова культура

     Екологічна культура

     Психологічна культура культура здоров’я

Школа Духовної Культури допоможе учневі знайти, підтримати, розвинути в собі Людину і закласти в неї механізми самореалізації, саморозвитку.

Програма передбачає створення та реалізацію культурно-освітнього співтовариства, культурно-освітнього середовища, всередині якого відбувається вихід на творчість учнів і, врешті, на життєтворчість. Його виконання сприятиме створенню педагогічного простору, оптимальних умов для:

vсамореалізації;

vформування на основі компетентного ставлення до свого життя культури життєдіяльності особистості, яка здатна протистояти проявам бездуховності;

vвиховання духовної культури школярів.

 

Концептуальні засади програми:

§  культура – система цінностей, необхідних для активного творчого осягнення світу;

§  фундамент формування окремої особистості та культури суспільства загалом, основа освітнього процесу;

§  залучення до культури – умова духовного розвитку;

§  простір культури – середовище розвитку дитини, екологія її існування;

§  завдання школи – формування культури життєдіяльності особистості;

§  учитель – носій високої духовної та загальної культури, посередник між культурою та учнем.

 

Провідні ідеї програми:

§    компетентне ставлення людини до свого життя, культури як системи цінностей можна реалізувати лише через культуро центричну школу;

§    гуманізація шкільної освіти, опанування культури – умови виховання особистості, що прагне до само актуалізації, має почуття соціальної відповідальності, вміє використовувати та цінувати духовні надбання суспільства і сприяти відновленню та збагаченню його духовності;

§    головний метод проектування – культурологічний підхід, який передбачає поворот усіх компонентів освіти до культури як її творця і суб’єкта. Його складовими виступають:

·     ставлення до дитини як суб’єкта життя, здатного до культурного саморозвитку та самозмін;

·     ставлення до педагога як посередника між дитиною і культурою, що здатний  увести його в світ культури, надати допомогу і підтримку кожній дитячій особистості в її  індивідуальному самовизначенні у світі культурних цінностей;

·     ставлення до школи як цілісного культурно-освітнього простору, де живуть та відтворюються культурні образи, відбувається творення культури та виховання людини культури. 

 

Функції Школи Духовної Культури

Допомогти учневі:

·       здійснити його розвиток як людини культури та цілісної особистості;

·       збагнути цінності та зміст життя;

·       підтримати його індивідуальність та творчу самобутність.

 

Головною умовою реалізації програми буде педколектив, постать учителя як носія культури, людини професійно компетентної.

 

Учитель Школи Духовної Культури:

 

ü  Має ціннісне ставлення до дитини, культури, творчості.

ü  Виявляє гуманну педагогічну позицію.

ü  Піклується про екологію дитинства, збереження духовного та фізичного здоров’я дітей.

ü  Уміє створювати і постійно збагачувати культурно-інформаційне, предметно-розвивальне та освітнє середовище.

ü  Уміє працювати зі змістом навчання, надаючи, надаючи йому особистісно-змістовного спрямування.

ü  Піклується про розвиток і підтримку індивідуальності кожної дитини.

ü  Здатний до педагогічної рефлексії.

 

 

 

В основі діяльності педколективу – цінності гуманістичної педагогічної культури;

·       особистісний зміст навчання в житті дитини;

·       індивідуальні особливості, самостійна навчальна діяльність та життєвий досвід особистості;

·       педагогічна підтримка й турбота, співпраця вчителя та учня;

·       цілісний розвиток, саморозвиток та особистісне зростання учня.

 

Загальні принципи організації середовища навчання та життєдіяльності дітей у Школі Духовної Культури:

 

     культуровідповідність: навчання, виховання та організація життя дітей у контексті культури;

     природовідповідність: урахування закономірностей природного розвитку дітей, зміцнення їхнього фізичного і психічного здоров’я;

     життєтворчість: залучення дітей до розв’язання реальних проблем їхнього колективного та особистого життя, навчання технологій, будівництва свого життя в умовах економічних і соціокультурних змін;

     співробітництво: об’єднання дітей і дорослих, спільна діяльність і узгодження дій, спілкування та порозуміння, спільна спрямованість у майбутнє і взаємна підтримка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА  ДІЯЛЬНОСТІ  ШКОЛИ

 

vнеперервний процес підвищення ефективності навчально-виховного процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства й особистості учня;

vстворення умов для отримання кожним учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям;

vрозвиток інтелектуальної, емоційної сфер дитини, формування її ціннісних орієнтирів;

vприщеплення навичок соціальної компетентності шляхом включення кожного школяра в систему дитячого самоврядування, ранньої предметної орієнтації, професійного самовизначення.

 

ОСНОВНІ  ЗАВДАННЯ  ШКОЛИ

 

o   забезпечення реалізації права громадян на здобуття належного рівня загальної середньої освіти відповідно до навчальних планів;

o   організація методичної та виховної роботи в закладі відповідно до вимог нового Державного стандарту;

o   створення конкурентоспроможного іміджу сільського закладу;

o   комп’ютеризація та інформатизація закладу;

o   забезпечення оптимізації та поліпшення матеріально-технічної бази;

o   професійний розвиток педагогічних кадрів;

o   формування особистості учня з  високим рівнем загальної культури, духовності, моралі;

o   розвиток здібностей і обдарувань дитини, її наукового світогляду;

o   створення умов для опанування системи наукових знань про природу, людину, суспільство, культуру і творчого, інтелектуального, духовного й фізичного розвитку учнів;

o   оновлення змісту освіти, розробка й апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання;

o   задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

o   виховання патріотизму, любові до України, шанобливого ставлення до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу, а також до інших народів і націй;

o   формування у школярів навичок здорового способу життя;

o   виховання учня як громадянина України, національно свідомої, вільної людини з демократичними поглядами, здатної здійснювати самостійний вибір, прагнути до постійного розумового й морального вдосконалення;

o   підтримка, розвиток національних і родинно-сімейних традицій, здорового способу життя і виховання здорової дитини; активне залучення батьків до цього процесу.

 

ОСНОВНІ  ПРИНЦИПИ  ФУНКЦІОНУВАННЯ  ЗАКЛАДУ

 

§  гуманістичний  і демократичний підходи до організації навчально-виховного процесу;

§  незалежність від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань;

§  взаємозв’язок розумового, морального, фізичного й естетичного виховання;

§  органічне поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією та культурою;

§  науковість;

§  індивідуалізація освіти.

Демократизація передбачає автономію закладу  у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різних форм співпраці й партнерства, установлення довіри між учасниками навчально-виховного процесу, співпраці педагогів та учнів у вирішенні проблем життєдіяльності, розвиток колегіальності управління, використання методів і форм демократичного обговорення та прийняття рішень.

Науковість полягає в науковому обґрунтуванні форм, методів і змісту навчання, здійсненні завдань з урахуванням результатів наукових досліджень у педагогіці, психології тощо.

Гуманізація передбачає створення умов для спільної творчої діяльності на принципах співпраці, взаєморозуміння між педагогами й учнями, повагу й довіру між ними.

Гуманітаризація має на увазі використання таких дидактичних підходів, методів і технологій навчання, які забезпечують пріоритети загальнолюдських цінностей, високої культури, моралі, етики, культивування інтелігентності; формування активної життєвої позиції учнів, їхніх поглядів, переконань; реалізацію виховного потенціалу навчального матеріалу.

Природовідповідність передбачає врахування природних здібностей дітей і полягає в забезпеченні фізичного розвитку дитини, збереження її здоров’я.

Індивідуалізація полягає в прогнозуванні розвитку особистості, урахуванні особливостей дитини в навчально-виховному процесі; забезпечує розвиток здібностей дитини, самопізнання, самоконтроль, самоорганізацію.

Неперервність, послідовність та інтеграція забезпечують єдність усіх структурних одиниць освіти, взаємодію закладу з іншими закладами та організаціями на основі співдружності, спрямованої на поглиблене вивчення предметів і курсів, пробільність навчання, послідовність і цілісність здобуття освіти.

Варіативність передбачає широкий вибір форм і засобів освіти та виховання як у навчальний, так і в позанавчальний час для забезпечення запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних інтересів і можливостей; розвиток мережі класів, профілів, факультативних курсів, гуртків, секцій.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ  ШЛЯХИ  РЕАЛІЗАЦІЇ

ПРОГРАМИ  СТРАТЕГІЧНОГО  РОЗВИТКУ  ЗАКЛАДУ

 

Нормативне забезпечення:

·        директивні та нормативні акти, що забезпечують умови діяльності закладу;

·        визначений обсяг навчального матеріалу;

·        кількість теоретичних, практичних і самостійних занять залежно від форм навчання;

·        критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

·        норми матеріально-технічного та фінансового забезпечень;

·        норми фізичного та психічного навантаження навчально-виховного процесу.

 

Науково-методичне забезпечення:

·        розробка теоретико-методологічних аспектів;

·        застосування спеціальних психолого-педагогічних технологій;

·        упровадження інноваційних форм організації навчально-виховного процесу;

·        програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;

·        створення банку даних наукових розробок, сучасних технологій, діагностично-аналі-тичних досліджень;

·        дослідно-експериментальна робота;

·        співпраця закладу з навчальними закладами району, області, державними та громадсь-кими організаціями;

·        висвітлення проблем і напрацювань у фахових науково-методичних виданнях, засобах масової інформації, у мережі Інтернет.

 

Кадрове забезпечення:

·        формування педагога, який поєднує високий професіоналізм, інтелігентність, соціаль-ну зрілість і творчі засади, уміння працювати з дітьми, які мають різний рівень навчальних досягнень, розвивати самостійність учнів у здобутті знань;

·        створення умов для перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів закладу;

·        створення  системи стимулювання ефективної професійної діяльності, підвищення пе-дагогічної майстерності і творчої активності педагогів.

 

Медичне забезпечення:

·        неперервний медичний контроль, психолого-педагогічні спостереження за станом здоров’я, психічним і фізичним розвитком учнів;

·        об’єднання дітей за результатами медичного обстеження у групи для занять із фізичної культури;

·        санітарно-гігієнічне виховання, просвітницька робота з учнями, батьками, учителями щодо здорового способу життя, профілактика захворювань учнів і педагогів.

 

Матеріально-технічне забезпечення:

·        наявність сучасної матеріально-технічної бази, необхідних приміщень (класних кімнат, кабінетів, майстерень, спортивного залу тощо), додаткового технічного та матеріального оснащення робочих місць учителів та учнів;

·        достатня кількість дидактичних засобів навчання, обладнання, технічних засобів, комп’ютерної техніки;

·        відповідність матеріально-технічної бази нормам охорони праці та гігієни.

 

Фінансове забезпечення:

·        гарантоване нормативне фінансове забезпечення за рахунок державного, місцевого бюджетів;

·     додаткові джерела фінансового забезпечення (добровільні внески державних і приватних підприємств, фірм, громадських організацій, вітчизняних і зарубіжних благодійних фондів, фізичних осіб).

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

     Проект «Вчимося бути здоровими»

     Проект «Скоро в школу»

     Проект «Дай руку першокласнику»

     Проект «Я обираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі»

     Проект «Обдарована дитина»

     Проект «Інновації в сучасній школі»

     Проект «Інформаційно-навчальне середовище»

     Проект «Заклад – сімя – громадськість»

     Проект «Юні господарі селища»

      Проект «Селищу – сучасну школу»

 

Основні характеристики проектів

·      спрямованість на досягнення конкретних цілей;

·      координоване виконання взаємозалежних дій;

·      обмеженість у часі реалізації з визначеним початком і кінцем;

·      неповторність та унікальність.

Спрямованість на досягнення цілей

Проекти спрямовані на одержання визначених результатів - на досягнення цілей. Саме ці цілі є рушійною силою проекту, й усі зусилля з його планування та реалізації розпочинаються для того, щоб ці цілі були досягнуті. Проект зазвичай припускає цілий комплекс взаємопов'язаних цілей. Той факт, що проекти орієнтовані на досягнення мети, має величезний внутрішній зміст для управління ними. Насамперед передбачається, що важливою рисою управління проектами є точне визначення й формулювання цілей, починаючи з вищого рівня, а потім поступово опускаючись до найбільш деталізованих цілей та задач.

Скоординоване виконання взаємозалежних дій

Проекти складні вже по самій своїй суті. Вони містять у собі виконання численних взаємозалежних дій. Деякі проміжні завдання не можуть бути реалізовані, доки не будуть завершені інші завдання; деякі завдання можуть здійснюватись тільки паралельно, і так далі. Якщо порушується синхронізація виконання різних завдань, весь проект може бути поставлений під погрозу. Стає очевидним, що проект - це система, тобто єдине ціле, що складається із взаємозалежних частин, причому система є динамічною і, отже, це вимагає особливих підходів до управління.

Обмежена довжина в часі

Проекти виконуються впродовж визначеного відрізка часу. У них є чітко виражені початок і кінець. Проект закінчується, коли досягнуті його основні цілі. Значна частина зусиль при роботі з проектом спрямована саме на забезпечення того, щоби проект був завершений у визначений час. Проект є однократною, нециклічною діяльністю. Проект як система діяльності існує рівно стільки часу, скільки потрібно для одержання кінцевого результату.

Унікальність

Проекти - це заходи, які певною мірою неповторні й однократні. Разом із тим ступінь унікальності може сильно відрізняти один проект від іншого.

УПРАВЛІННЯ  ЗАКЛАДОМ

 

Управління педагогічним і навчально-виховним процесом ґрунтується на основі принципів творчого підходу, ініціативи і співпраці всіх суб’єктів управлінської системи, демократизації, гуманізації, наукової організації праці, психологічного забезпечення. Упроваджуються нові управлінські технології, які ґрунтуються на осевої законів менеджменту. В основу соціально-педагогічної системи покладено корпоративний стиль керівництва.

У закладі діють органи громадського самоврядування:

·        загальні збори;

·        Рада школи;

·        батьківський комітет;

·        учнівський комітет.

Система управління одночасно працює на вчителя, учнів і батьків. Завдяки їй створені умови для навчання, розвитку та самовизначення особистості. Кінцевою метою діяльності школи є формування якісних рис особистості, її різнобічний розвиток і досягнення високого рівня життєвої компетенції, які разом становлять основу прогнозованої моделі учня закладу.

 

 

 

П Е Р С П Е К Т И В Н И Й    П Л А Н

проходження курсової  перепідготовки  педагогічних працівників

 

№ п/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Посада

Категорія, рік проходжен-

ня атестації

2016

2017

2018

2019

2020

 

 

запл.

вик.

запл.

вик.

запл.

вик.

запл.

вик.

запл.

вик.

1.

Лещенко Алла Іванівна

директор

Вища,2014

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

2.

Сердюк Любов Павлівна

заступник директора

Вища,2013

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

3.

Енгельс Анна Олександрівна

вчитель

ІІ,2014

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

4.

Кобець Тетяна Іванівна

вчитель

Вища,2013

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

5.

Володіна Анастасія Сергіївна

вчитель

Спец., -

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

6.

Туяхова Ганна Миколаївна

вчитель

ІІ, 2012

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

7.

Захарова Вікторія Сергіївна

вчитель

Спец., -

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Титаренко Любов Анатоліївна

вчитель

ІІ, 2012

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

9.

Захарова Наталя Олексіївна

вчитель

Спец., -

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

10.

Самойленко Ольга Сергіївна

вчитель

Спец., -

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

11.

Семенчук Олег Володимирович

вчитель

І,2012

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

12.

Романченко Інна Вікторівна

вчитель

І,2011

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Пятигорова Наталя Володимирівна 

вчитель

І,2013

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

14.

Кобець Михайло Григорович

вчитель

І, 2015

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

15.

Матвєєва Лариса Володимирівна  

вчитель

Спец.,2014

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

16.

Кацель Анастасія Ігорівна

пед.-орг.

-

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

2

 

6

 

4

 

1

 

3

 

 

 

 

П Е Р С П Е К Т И В Н И Й    П Л А Н

атестації педагогічних працівників

 

№ п/п

Прізвище, ім’я, по батькові

2016

2017

2018

2019

2020

запл

вик.

запл

вик

запл

вик.

запл

вик.

запл

вик.

1.

Лещенко Алла Іванівна

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

2.

Сердюк Любов Павлівна

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

3.

Кобець Тетяна Іванівна

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

4.

Енгельс Анна

Олександрівна

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

5.

Титаренко Любов Анатоліївна

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

6.

Захарова Наталя Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

7.

Самойленко Ольга Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

  8.

Захарова  Вікторія Сергіївна

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

9.

Семенчук Олег Володимирович

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

10.

Романченко Інна Вікторівна

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Пятигорова Наталя Володимирівна 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

12.

Кобець Михайло Григорович

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

13.

Матвєєва Лариса Володимирівна  

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

14.

Туяхова Ганна Миколаївна

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

15.

Володіна Анастасія Сергіївна

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

16.

Кацель Анастасія Ігорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРСПЕКТИВНИЙ  ПЛАН  В И В Ч Е Н Н Я

Державного стандарту освіти

з предметів навчального плану

 

Назва предмета

Рік перевірки

Місяць

1

2

3

4

Хімія 7-9 класи

Правознавство 9 класи

Математика  1-9 класи

Образотворче мистецтво  1-7 класи

2016

лютий

квітень

жовтень

грудень

1

2

3

4

Англійська мова 5-9 класи

Фізичне виховання 1-9 класи Інформатика 2-9 класи

Художня культура 9 класи

2017

січень

лютий

березень

травень

1

2

3

4

Українська мова 1-9 класи

Українська література 5-9 класи

Музичне мистецтво 1-8 класи Природознавство 1-6 класи

2018

вересень

листопад

січень

березень

1

2

3

Світова література 5-9 класи

Фізика 7-9 класи

Біологія 6-9 класи

2019

жовтень

грудень

лютий

1

2

3

4

Географія 6-9 класи

Основи здоров'я 1-9 класи

Французька мова 5-9 класи

Гурткова робота

2020

лютий

квітень

жовтень

грудень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Е Р С П Е К Т И В Н И Й   П Л А Н   В И В Ч Е Н Н Я

 педагогічного досвіду  

 

 

№ з/п

Предмети

2016 - 2017

2017 - 2018

2018 - 2019

2019 - 2020

2020 -

2021

1

Біологія, природознавство

 

 

Лещенко А.І. 

 

 

2

Французька мова

 

Сердюк Л.П.

 

 

 

3

Світова література

 

Кобець Т.І.

 

 

 

4

Українська мова і література

Енгельс А.О.

 

 

 

 

5

Математика, алгебра, геометрія

Титаренко Л.А.

 

 

 

 

6

Англійська мова

 

Туяхова Г.М.

 

 

 

7

Фізика

 

 

 

 

Захарова Н.О.

8

Трудове навчання

 

 

 

 Семенчук О.В.

 

9

Початкові класи

 

 

 

 

Романченко І.В. 

10

Початкові класи

 

 

 

Кобець М.Г. 

 

11

Початкові класи

 

 

Матвєєва Л.В.